Tuesday, December 22, 2020

Nak kurus kena kuat mental dan displin

aku yang menulis...

Kalau kita nak kurus kan, mulakan dengan makan makanan yg berkhasiat. Supaya kita kurangkan lemak dan bukan kurangkan berat otot dan berat air. 

Saya pernah ke pusat pelangsingan. Staff kat situ suruh say timbang.. sebaik saja lepa stibang dia buat rawatan. Rawatan kepanasan gitu. Lepas siap rawatan saya ditimbang semula dan mereka kata berat saya dah kurang.
So saya pikir balik.. ni kurang apa ye? kurang air? ke kurang lemak?
lemak tak boleh hilang dengan bagi panas badan. Lemak adalah himpunana tenaga yg tidak di gunakan. Untuk cairkan lemak kenalah guna tenaga yg di simpan tu. 
Bukan membakarnya dengan kepanasan, kerana kepanasan tidak membakar lemak. 

Itu view saya. Sebab tu saya tidak beli sauna saya tidak invest wang lagi dalam membeli ubat magic untuk kurus. Saya cuma perlu jaga makan. dan yess saya ada ambik supplement. Tapi bukan ubat kurus. 
Makanan tambahan ini tidak kuruskan badan, tapi bg nutrien yg cukup untuk anda jaga pemakanan.
kalau kurang makan pun tak mudarat.
Anda sendiri pilih nak makan supplement pe.. ada banyak dipasaran, herbalife, foreverliving.SD2, Shaklee dan lainnya. Tepuk dada tanya selera.Dan anda latihla diri untuk tidak makan supplemnt bila anda sudah bersedia untuk itu. Banyakkan makan ansihat dan ubah tabiat pemakanan yg tidak sihat.