Monday, December 20, 2010

hari hari kulalui



aku yang menulis...
hari ni dah december 2010. dah 20 dah..means.. tak sampai 15 hari lagi nak masuk taun baru.. pepun.. tahun hijrah dah baruu so azam aku pun dah baru masa sambut muharam ari tu...

so sempena bulan baru aku bernekad akan puasa at least 3 hari dlm bulan muharam.. Azam aku..

pertamanya:
aku nak kurus... cantik ..comel mengacamm bergetah dan sewaktu dengannya bagi suamiku.aku nak dimata suami aku..akulah wanita yang perfect. Dari A sampai Z. serba serbinya...


keduanya :
Aku nak berenti keje... wawawawa... moga tercapai azam niii..
tapi income aku mesti macam sekrang gak atau lebih.. tapi berenti keje..
boleh boleh boleh...

Ketiganya:
woitt cukup la tuu ..pastikan yang 2 tu tercapai dulu... kuang kuang kuang.



dan .. pasal beratku ini.. memang aku dh tak buat atkins.. tapi memang menguji menguji kesabaran aku..

Tahu tak kenapa?

kerana nmakan dengan sikit dan kurang waktu bersenam.. adalah lambat dan lambat untuk badan aku turun...
tetapi!!!!
badan aku tak naik lagi... masih maintain 70 ke 73 jerk... tang tu je turun naiknyaa..

dan masa buat atkins.. aku boleh turun sampai 16 kilo .. ni laks nak tunggu turun punyalah susah..sampai aku malas dah nak naik penimbang tuu.

Apa patut aku buat? ajak aanak kecil aku tu berlari? sambil dukung dia...?
boleh gak.. dukung si kecil yang berat 11 kilo tu.. sambil lari naik turun tangga..
alamatnya.. rumah tak berkemas..tak memask.. penattttt....

namun sesuatu yang biasa ialah aku memang takut makan karbo banyak.... dah biasa skit..
jamu? heheee masih mcm dulu.. dua hari sekali.. tak pun selang seli dgn akar kayu .. sayur? my favorite.. no problem... sayur boleh anta satu lori .. no problem aku boleh abiskan takyah nasi pun takpe..tapi kasi budu limau dan cili... termasuk anak aku..suka makan sayur...

Tapi alhamdulillah la.. aku memang di lahirkan tak suka minuman gas... kopi dan nescafe, ais dan makanan yg kuar dlam peti sejuk aku tak suka. aku suka yang suhu biasa jeee...Seafood pun aku tak suka.. makanan segera.. maggie ke ..apa kee memang i tak makan walaupun masa belaja dulu.. aku rela masak nasik nasik ..
Aku suka nasik.. yess btul btul... segala macam nasi..nasi ayam, nasi minyak, nasi lemak, nasi dagang nasi kerabu, nasi bubur... buat sendiri lagi masyhuk....
sbbab tu dari kecil aku memang makan nasik...
dan aku suka daging... bestnye.. masak lemak, stick.. panggangg dan sewaktu dengannya... tu la keburukan aku nii. Tu la pasal bila tak boleh makan nasi..haru jugak.. kalaulah boleh makan roti pun aku tak berapa suka roti nii..nanti aku rasa perut aku sebu jeee..
tapi tak pe.. jom kurus..apa pun caranyeee...